مقالات سایت

راهنمایی خرید مه ساز – چه نوع مه ساز بخریم؟

خرید مه ساز

راهنمای خرید مه ساز

مه سازها تجهیزاتی هستند برای ایجاد رطوبت در مکان های مختلف مانند ، مرغداری ها ، سالن های قارچ ، دامداری ها و سالن های پرورش طیور به کار گرفته می شوند. جالب است بدانید که استفاده از مه سازها محدود به کاربردهای تجاری و صنعتی نیست بلکه از آن ها می توان در منازل ، مطب پرشکان و آرایشگاه ها نیز استفاده کرد. اگر به دنبال یک راهنمای خرید مفید برای مه سازها هستید توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

  • به قدرت هوادهی و رطوبت دهی دستگاه توجه کنید.

رطوبت دهی و هوادهی مه سازها و مه پاش ها بر اساس کمیتی به نام دبی سنجیده می شود. دبی حجمی از سیال است که از یک مقطع در زمان مشخصی عبور می کند. این کمیت می تواند بر حسب متر مکعب در سعت و یا لیتر در ساعت باشد.

هوا دهی رطوبت ساز

 

  • قابلیت های دستگاه را مد نظر قرار دهید.

اگرچه اکثر رطوبت سازها برای ایجاد رطوبت کاربرد دارند ، برخی از آن ها برای خنک کردن هوا به کار گرفته می شوند. بنابراین دستگاه هایی که برای تنظیم رطوبت و دما دارای سنسور دما و رطوبت هستند در اولویت می باشند.

  • گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر داشته باشد.

حتما از دستگاه هایی خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر باشند. اعتبار شرکت سازنده در این مساله مهم و حیاتی است. قطعا گارانتی شرکتی با 25 سال سابقه تاسیس از گارانتی شرکتی که تنها یک یا دو سال از تاسیس آن می گذرد ، معتبر تر است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

  • خرید مه ساز پروانه ای

مه ساز پروانه ای یا رطوبت ساز پروانه ای ، دستگاهی است که آب را به پودر تبدیل می کند و رطوبت را به صورت پودر تولید می کند.

پروانه این دستگاه ها که با استفاده از آلومینیوم ساخته می شود قادر است تا با موتور 3000 دور در دقیقه چرخیده و آب را به پودر تبدیل کند.

این نوع مه سازها بیشتر در سالن های پرورش قارچ و مرغداری ها به کار گرفته می شوند. بنابراین اگر در پی خرید مه ساز برای مرغداری یا سالن قارچ هستید باید از این دستگاه ها خریداری کنید.

بدنه مه سازهای پروانه ای قدرتمند با استفاده از گالوانیزه ساخته می شود و با رنگ کوره ای ضد آب رنگ آمیزی می شود. این امر باعث می شود که بدنه دستگاه در مقابل آب آسیب نبیند و ضد زنگ باشد.

وجود فشارشکن برای جلوگیری از پاچش قطرات یک مزیت اساسی برای مه ساز پروانه ای محسوب شود.

  • خرید مه ساز التراسونیک

دستگاه های التراسونیک با استفاده از قطعات تمام الکترونیکی ساخته می شوند. اگر این قطعات دارای کیفیت قابل قبول نباشند ، مه ساز نیز کیفیت مناسب را نخواهد داشت.

اصلی ترین قطعه در مه سازهای التراسونیک پیزوسرامیک است که قادر است امواج فراصوت با فرکانس بسیار بالا تولید کند. این امواج فراصوت آب را به بخار سرد تبدیل می کنند. معمولا در مه سازهای قدرتمند از پیزوسرامیک های ژاپنی استفاده می شود.

از رطوبت سازهای التراسونیک می توان در سالن های پرورش قارچ ، مرغ داری ها ، سالن های پرورش طیور ، مطب پزشکان و منازل نیز استفاده کرد.

 

دانلود فیلم مه پاش

  • خرید رطوبت سازهای نازلی

رطوبت سازهای نازلی معمولا دمای آب را با استفاده از نازل در فشار بسیار بالا به قطرات کوچکتر تبدیل می کنند.

اگر مرغداری یا گلخانه دارید می توانید از رطوبت سازهای نازلی برای تامین رطوبت این مکان ها استفاده کنید.

 

رطوبت ساز نازلی

 

دانلود pdf مقاله چه نوع مه سازی بخرم

مطالب مرتبط به رطوبت ساز و مه پاش :

دیدگاهتان را بنویسید