مقالات سایت

راه های خنک سازی محیط گلخانه – بخش دوم

خنک سازی گلخانه

راه های خنک سازی محیط گلخانه

در این مقاله صرفاً راه های خنک سازی محیط گلخانه جات مورد بررسی قرار گرفته است و شما میتوانید بخش اول این مقاله را در این صفحه مطالعه کنید.

راه های خنک سازی محیط گلخانه

بـ . مکان محل استقرار گلخانه

راه های خنک سازی محیط گلخانه | احتمالاً ساده ترین راه اطمینان یافتن از محافظت گلخانه در برابر سرما ، این است که محل مناسبی را برای آن انتخاب کنیم.
شاید ساده ترین راه برای اطمینان از اینکه گلخانه باقی می ماند، انتخاب یک مکان مناسب برای گلخانه است. بسیاری از گلخانه داران بر این باورند که گلخانه ای که در جنوب قرار دارد بهترین گزینه است. گرچه گلخانه ای که در جنوب قرار دارد بیشترین میزان نور خورشید را دریافت می کند، اما در معرض حرارت بیشتری قرار می گیرد. بسیاری از گلخانه داران در واقع گلخانه رو به مغرب بیش از یک گلخانه رو به جنوب را توصیه میکند

فقط به یاد داشته باشید، “غرب بهترین است” گلخانه ای که در غرب قرار دارد، برای رشد سالم گیاهان نور زیادی از خورشید دریافت می کند و به طور خودکار در دمای پایین تر از یک گلخانه ی جنوبی در همان موقعیت جغرافیایی عمل می کند. گلخانه ای که در سمت جنوبی قرار دارد، احتمال افزایش دما و نقاط داغ که می تواند به گیاهان آسیب برساند در آنها وجود دارد. اگر یک باغبان برنامه ای برای ایجاد یک گلخانه ی جنوبی داشته باشد، احتمالا نیاز به پیاده سازی تکنیک های خنک کننده اضافی برای حفظ شرایط مطلوب دما را دارد.

 

فن گلخانه
 

پـ . فن های خنک کننده قدرتمند

راه های خنک سازی محیط گلخانه | موثرترین راه برای خنک شدن بیشتر گلخانه ها استفاده از فن خنک کننده است. هدف از نصب یک فن در گلخانه ، ورود هوای تازه و خنک از طریق گلخانه و خروج آنها از داخل محیط گلخانه است. در واقع فن هوای خنک را از بیرون محیط گلخانه هوای داخل را خنک میکند. یک سیستم تهویه مطبوع به طور معمول یک دمای گلخانه را در حدود 10 درجه خنک نگه می دارد. پیش از خرید یک طرفدار فن، یک باغبان باید فن را برای فضای باغ مخصوص خود اندازه بگیرد.

فن های صفحه ای با امتیاز CFM خود رتبه بندی می شوند که نشان می دهد چگونه تعداد فوت مکعبی از هوای فن می تواند در هر دقیقه تهویه داشته باشد. در حالت ایده آل، گلخانه باید تهویه خود را در 1-2 دقیقه تغییر دهد. با ساده ترین راه باغبانان می توانند محاسبات خود را برای تعیین CFM گلخانه مورد نیاز انجام دهند که ضخامت طول را به عرض توسط ارتفاع دیوار گلخانه ای افزایش دهد.

 

ادامه دارد …

دیدگاهتان را بنویسید