مقالات سایت

روش تولید مه به کمک دستگاه مه ساز

روش تولید مه

روش تولید مه به کمک دستگاه مه ساز

 

روش تولید مه | یک دستگاه مهساز همانطور که از نام آن پیداست می تواند بخار تولید کند و بخار تولید شده شباهت به مه و دود دارد. دستگاه یاد شده با روش بخار کردن آب مه تولید کرده و آن را به هوای آزاد پمپاژ میکند. زمانیکه این بخار آب به فضای آزاد میرود در آنجا تبدیل به رطوبت میشود. دستگاه های رطوبت ساز اغلب برای اعمال حرفه ای و صنعتی استفاده می شوند اما برای سایر امور نیز مورد استفاده قرار میگیرند. عموماً استفاده از دستگاه مهساز با آب ساده در مناطق کوچک مانند منازل بدلیل خطرات آن برای سلامتی پیشنهاد نمیشود ، اما شما میتوانید نوعی رطوبت و مه که از گلیسیرین و آب تشکیل بسازید.

 

روش تولید مه
 

همچنین شما میتوانید از آب مقطر برای تهیه رطوبت استفاده کنید. پیشنهاد میشود که بیشترین میزان ظرفیت دستگاه به آب مقطر اختصاص داده شود، زیرا آب معمولی دستگاه مهساز را با مواد معدنی مسدود می کند. شما می توانید آب مقطر را در فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید.

 

تولید مه غلیظ
 

روش تولید مه غلیظ

روش تولید مه | مقداری گلیسیرین را که در بسیاری از داروخانه ها از فروشگاه به وفور یافت میشود را تهیه کنید. در این مورد اطمینان حاصل کنید که ماده خریداری شده گلیسیرین خالص است و نه یک ماده دیگر مبتنی بر سوربیتول. ( سوربیتول شکر است و هنگامی که دستگاه مهساز آن را گرم می کند، سوزانده می شود ) . دستگاه مهساز به کمک مایع ساخته شده با گیلیسرین مه ساده ( و نه ذخیم ) را تولید میکند. مه تولید شده مبتنی بر گلیسیرین اغلب برای استفاده در مکان هایی مانند باشگاه ها ، تئاترها و … استفاده میشود

شما میتوانید مخلوط آب مقطر و گیلیسیرین را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده ، ترکیب کنید. برای نمونه یک راه حل 5 درصد از گلیسیرین موجی از مه بسار کمرنگ را ایجاد می کند. مقدار 10 درصد، یک مه متوسط را فراهم می کند و میزان 15 درصد مه بسیار سنگین را ایجاد میکند.

برای استفاده از گیلیسیرین  مقدار مورد نظر از آن را به یک ظرف پلاستیکی تمیز کنید و مقدار مورد نیاز آب مقطر را اضافه کنید. سپس ظرف را به طور کامل بسته و آن را به آرامی تکان دهید تا مواد تشکیل دهنده را مخلوط کنید.

 

رطوبت ساز و مهپاش 8000

دیدگاهتان را بنویسید