مقالات سایت

ساخت مه ساز دست ساز

وسایل مورد نیاز برای ساخت مه ساز

ساخت مه ساز دست ساز

 

در این مقاله که توسط وب سایت مه ساز ساخته شده در مورد نحوه ساخت دستگاه مه ساز با کمترین هزینه صحبت خواهیم کرد با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت مه ساز آشنا شویم

 مه ساز چیست؟

مه ساز یا رطوبت ساز به دستگاهی گفته می شود که از آن برای ایجاد مه یا رطوبت استفاده می شود. مه سازهای صنعتی در انواع پروانه ای ، التراسونیک و نازلی ساخته می شوند. این دستگاه ها که به مه پاش نیز معروف هستند در صنایع پرورش دام و طیور ، مرغداری ها ، گلخانه ها ، کارخانه ها و سالن های پرورش قارچ کاربرد دارند.

در این مقاله قصد داریم شما را با ساخت مه ساز دستی آشنا کنیم. برای ددرست کردن این مه ساز باید تجهیزات زیر را تهیه کرده و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • جعبه پلاستیکی دارای درب به عنوان محفظه
  • منبع تغذیه (باتری) 9 ولتی
  • سیم برای اتصال باتری و فن
  • یخ خشک
  • دو عدد لوله PVC به عنوان دودکش
  • فن کامپیوتر

 

وسایل مورد نیاز برای ساخت مه ساز

مرحله اول :

در مرحله اول در یک طرف جعبه دو سوراخ به اندازه های لوله PVC ایجاد کنید و لوله ها را به آنجا متصل کنید. این لوله ها نقش دودکش دستگاه شما را ایفا می کنند. اگر لوله PVC که استفاده می کنید دارای رزوه باشد می توانید آن را به دستگاه پیچ کنید.

مرحله دوم:

در این مرحله فن کامپیوتر را که در قسمت قبلی تهیه کرده اید به قسمت بالایی دستگاه متصل کنید. فن قرار گرفته در دستگاه وظیفه تامین نیروی لازم برای خروج بخار از لوله های PVC را فراهم می کند.

مرحله سوم:

چند لیوان آب جوش را از سماور و یا مایکروفر تهیه کرده و در داخل جعبه پلاستیکی که نقش محفظه دستگاه را ایفا می کند ، قرار دهید.

 

مرحله چهارم : در این مرحله یخ خشک را در داخل دستگاه قرار دهید. یخ خشک دی اکسید کربن منجمد است که آن را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید.

 

مرحله پنجم: با اتصال فن به باتری ، دستگاه شروع به فعالیت کرده و بخار حاصله از آن را از لوله های PVC خارج می کند.

 

 

مطلب ادامه دار است.

 

مطالب مرتبط به رطوبت ساز و مه پاش :

دیدگاهتان را بنویسید