مقالات سایت

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه – بخش سوم

پارچه سیاه برای خنک سازی محیط گل خانه

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه

پارچه سایه

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه | پارچه سایه همانطور که از نامش پیداست یک ماده شبیه پارچه است که در کنار دیوارها و سقف یک گلخانه قرار میگیرد تا به کاهش مقدار انرژی تابشی خورشید از ورود به گلخانه کمک کند. اسزتفاده از پارچه سایه دارای دو هدف متمایز است: برای محافظت از گیاهان از سوزانده شدن و کمک به خنک نگه داشتن گلخانه در روزهای گرم و آفتابی. پارچه سایه می تواند از چندین ماده مختلف از جمله آلومینیوم، پلی استر یا نایلون ساخته شود. پارچه سایه توسط درصد سایه که آن را فراهم می کند فروخته می شود. درصد بالا یا پایین تر این پارچه ها در دسترس هستند ، اما پارچه های سایه که عمدتا توسط باغداران استفاده می شود، 50٪، 60٪ یا 70٪ از نور خورشید را میگیرند. سایه بالاتر، حفاظت بیشتر و خنک تر شدن گلخانه خواهد بود. پارچه سایه یک گزینه خنک کننده بزرگ است و در بعضی موارد ممکن است تنها دستگاه خنک کننده مورد نیاز باشد.

 

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه
 

کولرهای تبخیری قابل حمل

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه | یک گزینه خنک کننده محبوب در میان گلخانه داران ، کولرهای تبخیری قابل حمل است. کولرهای تبخیری قابل حمل به طور کامل خودکار هستند، همچنین این کولرها متحرک و نسبتا ارزان است. کولرهای تبخیری قابل حمل حاوی پدال مرطوب است که هوا برای ایجاد یک اثر خنک کننده تبخیری کشیده می شود. اکثر کولرهای تبخیری قابل حمل با شیر شناور مجهز شده و به یک مخزن آب متصل شده اند تا آب را در مخزن جایگزین کنند. کولرهای تبخیری قابل حمل، هنگامی که به هوای تازه دسترسی پیدا می کنند، بهتر کار می کنند تا آنها در نزدیکی ورودی گلخانه یا یک ورودی هوای تازه قرار گیرند.
کولرهای تبخیری قابل حمل یکی از بهترین راههای برای باغبان گلخانه ای است که برای حفظ هوای سردتر در ماه های گرم تابستان است.

کولرهای تبخیری قابل حمل
 

سیستم های مرطوب دیوار

راه ها و روشهای خنک سازی محیط گلخانه | سیستم های خنک کننده دیوار، دستگاه های خنک کننده ای هستند که شامل لولاهای خنک کننده در محفظه آلومینیومی هستند. سیستم های سیستم های مرطوب محبوب ترین و کارآمدترین راه برای خنک کردن گلخانه های تجاری بزرگ هستند. مسکن آلومینیومی یک سیستم دیواره مرطوب به نظر می رسد مانند لانه زنبوری. این طراحی “شانه عسل” اجازه می دهد هوا به عبور از لولاهای خنک کننده است که با آب خیس نگه داشته می شود. نحوه کارکرد سیستم دیواره ی مرطوب بسیار شبیه روش رادیاتور یخ موتور است. آب در پدال ها هوا را از طریق عبور از راه خود به گلخانه ای سرد می کند. طرفداران تهویه مطبوع روی دیوار مقابل دیوار مرطوب قرار می گیرند. این فن (ها) است که به عنوان نیروی محرکه برای حرکت هوا عمل می کند. کرکره های موتور، که اجازه می دهند هوا به گلخانه منتقل شود، معمولا از طریق دما کنترل می شود. به عبارت دیگر، بسته به درجه حرارت، به طور خودکار باز و بسته می شود. دلایل اصلی این که چرا سیستم های سیستم های مرطوب فقط توسط تولید کنندگان تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که در نصب و راه اندازی آنها گران تر و دقیق تر است. آب استفاده شده در یک سیستم دیواره مرطوب به طور مداوم به گردش درآمده و نیاز به مقدار مناسبی از لوله کشی دارد. در کل سیستم های مرطوب مرطوب برای برنامه های تجاری بزرگ مناسب هستند که در آنها هزینه های اولیه بالاتری و نصب پیچیده تر می توانند توجیه شوند.

 

سیستم های مرطوب دیوار
 

ادامه دارد …

دیگ بخار داغ
دیگ بخار و مولد بخار

دیدگاهتان را بنویسید