مقالات سایت

ساخت مه ساز خانگی با کمترین هزینه

ساخت مه ساز خانگی با کمترین هزینه


ساخت مه ساز : احتمالاً در فیلم ها ، رستوران ها و کنسرت ها مشاهده کرده اید که با دستگاه هایی که مه ساز یا رطوبت ساز نامیده می شوند ، مه را به صورت بخار تولید می کرده و با تابیدن نورهای رنگی به آن ها صحنه های بسیار زیبایی را خلق می کنند. البته استفاده از این دستگاه ها محدود به ایجاد صحنه های زیبا نیست بلکه از آن ها می توان برای تامین رطوبت و خنک کردن هوا هم استفاده کرد.

شاید شما هم دوست داشته باشید که برای تفریح هم که شده چنین صحنه های زیبای را در منزل ایجاد کنید. برای این کار نیاز به یک دستگاه مهساز دارید ، اما ما به شما آموزش می دهیم که به جای خرید دستگاه نو ، یک دستگاه مه ساز خانگی را با کمترین هزینه برای خودتان بسازید. این دستگاه برای بچه ها هم می تواند نقش یک اسباب بازی جالب را بازی کند.

آموزش ساخت مه ساز خانگی

برای ساخت مه ساز خانگی مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول : وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. این تجهیزات عبارتند از :

  • ظرف پلاستیکی که به عنوان محفظه دستگاه
  • دو تکه لوله پلیکای 2 اینچ رزوه دار
  • باتری 9 ولتی کتابی
  • فن کوچک مانند فن کامپیوتر
  • سیم جهت اتصال فن به باتری
  • چسب مایع (اختیاری)
  • یخ خشک

مرحله دوم : خروجی دستگاه را تعبیه کنید.

خروجی دستگاه را تعبیه کنید

لوله پلیکاهایی که در مرحله قبلی تهیه کردید نقش دودکش و خروجی دستگاه را بر عهده دارند و مه یا بخار از آن ها به بیرون منتقل می شود. این لوله ها رزوه دار هستند و به جعبه پلاستیکی پیچ می شوند.

البته اگر نتوانستید لوله پلیکای رزوه دار تهیه کنید می توانید از لوله پلیکاهای ساده استفاده کنید. در این صورت باید بر روی جعبه سوراخ  هایی هم اندازه با قطر لوله پلیکا را ایجاد کرده و لوله ها را با استفاده از چسب مایع به جعبه بچسبانید.

مرحله سوم : فن را به جعبه متصل کنید

 فن را به جعبه متصل کنید

در این مرحله از ساخت مه ساز باید فن را به جعبه متصل کنید. برای این کار باید بر روی درب دستگاه قسمتی را به اندازه فن جدا کرده و فن را در آنجا قرار دهید. فن را طوری بر روی جعبه قرار دهید که سیم های فن بیرون بمانند. فن را با چسب به جعبه بچسبانید.

مرحله چهارم :  یخ خشک و چند لیوان آب جوش را در داخل جعبه قرار دهید

یخ خشک و چند لیوان آب جوش

در این مرحله از ساخت مه ساز ، چند لیوان آب جوش تهیه کرده و در داخل جعبه قرار دهید. می توانید از آب جوش سماور و یا ماکرویو استفاده کنید. یخ خشکی را که در مرحله قبلی تهیه کرده اید را به همراه آب جوش در درون دستگاه قرار دهید.

مرحله پنجم : فن را به باتری متصل کنید.

فن را به باتری متصل کنید

تا اینجا بیش از 90 درصد مراحل ساخت مه ساز را انجام داده اید. در مرحله آخر باید فن کامپیوتر را به باتری متصل کرده و روشن کنید. فن به خارج شدن بخار از مه ساز کمک می کند.

رطوبت ساز خانگی التراسونیک

رطوبت سازهای التراسونیک دستگاه هایی هستند که تماما با قطعات الکترونیکی مانند پیزوسرامیک ها ساخته می شوند. این مه پاش ها به کمک پیزوسرامیک ها امواج فراصوت ایجاد کرده و ساختار مولکولی آب را می شکنند. بدین ترتیب آب به بخار سرد یا مه تبدیل می شود. با استفاده از رطوبت ساز خانگی التراسونیک می توان رطوبت مورد نیاز خانه را با درصد بالایی تامین کرد.

برای مطالعه ویژگی های رطوبت ساز خانگی التراسونیک کلید کنید.

جمع بندی

اگر شما هم دوست دارید یک مه ساز خانگی تهیه کنید نیازی به صرف هزینه گزاف برای خرید این دستگاه ندارید بلکه با تهیه تجهیزات ارزان قیمت که در این مقاله به آن ها اشاره شد ، خودتان می توانید مه ساز خانگی بسازید. آموزش ساخت مه ساز خانگی و کوچک در این مقاله برای شما دوستان عزیز ارائه شد. با استفاده از این دستگاه می توانید صحنه های جذاب و به یاد ماندنی در منزل ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید