مقالات سایت

فواید استفاده از رطوبت ساز خانگی

فواید استفاده از رطوبت ساز خانگی

فواید استفاده از رطوبت ساز خانگی

فواید استفاده از رطوبت ساز خانگی

رطوبت ساز خانگی : هوای مورد نیاز برای تنفس انسان باید از رطوبت کافی برخوردار باشد در غیر این صورت فرایند تنفس با مشکل مواجه شده و حتی ممکن است باعث خشکی دهان ، بینی و یا لوله های تنفسی را به دنبال داشته باشد. در محیط خانه هم کمبود رطوبت هوا نه تنها برای تنفس مناسب نیست حتی ممکن است برای لوازم خانگی مانند مبل ها هم زیان آفرین باشد.

انواع مختلف رطوبت سازها

رطوبت سازهای خانگی (Home humidifier) در انواع مختلف ساخته می شوند که در ادامه به نمونه ای از آن ها اشاره می کنیم:
رطوبت سازهای قابل حمل : این رطوبت سازها ابعاد و وزن کمی دارند بنابراین به راحتی می توان آن ها را جابجا کرد و در هر کجا از منزل که نیاز باشد قرار داد.

رطوبت سازهای کنسولی : رطوبت سازهای کنسولی را می توان به عنوان جزئی از لوازم مبلمان خانه در نظر گرفت. این دستگاه ها شبیه فن هایی هستند که رطوبت را تولید کرده و به محیط وارد می کنند.
رطوبت سازهای پروانه ای یا دیسکی : رطوبت سازهای پروانه ای مه پاش هایی هستند که با پروانه یا دیسک که از طریق یک موتور با چرخش دور زیاد ، آب را به رطوبت تبدیل می کنند. معمولا قطرات آب ایجاد شده از این دستگاه بسیار ریز و کوچک هستند و در حد 10 میکرون اندازه دارند.

رطوبت ساز نازلی : رطوبت ساز نازلی دستگاهی است که با استفاده از یک نازل آب را به رطوبت تبدیل می کند. منظور از نازل دستگاه یا شیلنگی است که بر روی آن سوراخ های بسیار ریزی وجود دارد. قطرات آب با فشار زیادی که در درون دستگاه وجود دارد از سوراخ ها با قطر بسیار کوچک خارج می شود.

سنسور کنترل دما و رطوبت
سنسور کنترل دما و رطوبت گلخانه ، مرغداری و سالن پرورش قارچ

رطوبت ساز التراسونیک : مهساز التراسونیک به مه سازی گفته می شود که با قطعات تمام الکترونیک مانند پیزوسرامیک ها ساخته می شود. این دستگاه ها با استفاده از پیزوسرامیک ها امواج فراصوت تولید کرده و ساختار مولکولی آب را می شکنند. بدین ترتیب بخار سرد ایجاد می شود که به هیچ وجه دارای حرارت نیست. رطوبت سازهای التراسونیک انواع مختلفی دارند که التراسونیک های خانگی نمونه ای از آن ها هستند. التراسونیک های خانگی برای ایجاد رطوبت در منازل مسکونی به کار می روند.

استفاده از رطوبت ساز خانگی چه مزایایی دارد؟

استفاده از رطوبت ساز خانگی چه مزایایی دارد؟

رطوبت سازهای خانگی قادر هستند رطوبت مورد نیاز برای منازل مسکونی را ایجاد کنند. در ادامه می توانید برخی از مزایای استفاده از رطوبت سازها را در مکان های مسکونی مطالعه کنید.

» کاهش احتمال ابتلا به عفونت

مرطوب بودن هوا باعث کاهش ابتلای انسان به انواع بیماری ها می شود. بنابراین باید از خشک شدن هوا جلوگیری کرد که مهساز می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. خشکی هوا می تواند نقش مهمی در بروز بیماری های عفونی ناشی از باکتری و ویروس را ایفا کند.

» کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی

ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی در هوای خشک به خوبی رشد می کند. بنابراین بهتر است با استفاده از رطوبت ساز التراسونیک خانگی رطوبت محیط را تا 43 درصد و بیشتر افزایش داد.

» سلامتی پوست

مرطوب بودن هوا ضامن سلامتی و شادابی پوست است. خشک بودن هوا باعث خشکی پوست و در نتیجه افزایش چین و چروک آن می شود.

» سلامت سینوس ها

هوای خشک رطوبت هوا را جذب کرده و باعث آسیب دیدگی سینوس ها می شود. اگر شما هم به سینوزیت مبتلا هستید بهتر است با استفاده از رطوبت ساز خانگی التراسونیک رطوبت هوا را افزایش دهید.

» صاف شدن صدا

تارهای صوتی برای عملکرد بهینه خود به رطوبت نیاز دارند. هوای خشک باعث خشک شدن تارهای صوتی می شود. در این صورت اگر از خواب بیدار شوید خواهید دید تارهای صوتی شما خشک شده اند و صدای ناواضحی تولید می کنند. همچنین در حین تمرین خوانندگی بهتر است رطوبت هوا را به مقدار قابل قبول افزایش دهید.

» درمان گلودرد

گلودرد یکی از عارضه های اصلی خشک بودن هوا است. خشک شدن هوا باعث خشکی سیستم تنفسی فوقانی شده و گلودرد را به دنبال دارد.

» جلوگیری از خونریزی بینی

خشک شدن هوا باعث افزایش ویروس و عفونت در هوا شده و عفونت بینی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین با تامین هوای مرطوب برای محیط زندگی خود می توانید از خونرینی بینی جلوگیری کنید.

چرا رطوبت ساز خانگی التراسونیک را از فروشگاه مه ساز بخریم؟

خرید رطوبت ساز از سایت مه ساز

رطوبت ساز های التراسونیک خانگی به دلیل ایجاد رطوبت به صورت بخار سرد برای استفاده در منازل مسکونی مناسب هستند.
از اصلی ترین مزیت این دستگاه این است که با استفاده از پیزوسرامیک های اصل ژاپن آب را به بخار سرد تبدیل می کند. به همین دلیل به هیچ عنوان خطر سوختگی برای استفاده کنندگان در پی ندارند.
از دیگر مزیت های رطوبت ساز خانگی التراسونیک فروشگاه مه ساز می توان به بدنه ای بی اس آن اشاره کرد. ای بی اس از مواد شیمیایی پالایشگاهی است که به دلیل مونومرهای به کار رفته در آن دوام و کشسانی بالایی دارد. از این ترکیب شیمایی در ساخت بدنه بیشتر لوازم خانگی استفاده می شود.
این دستگاه رطوبت ساز التراسونیک خانگی بسیار کم صدا بوده و مصرف انرژی آن بهینه است. همچنین دارای نشانگر آب است که می توان با استفاده آن میزان آب موجود در دستگاه را کنترل کرد.
رطوبت ساز خانگی التراسونیک فروشگاه مه ساز دارای یک سال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش این کمپانی است. فروشگاه مه ساز به دلیل تولید دستگاه های باکیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان ، واحد برتر تولیدی شمال غرب کشور در سال 95 است.

جمع بندی

هوای خشک برای سلامتی انسان مضر است و محیط مناسبی را برای رشد انواع ویروس و باکتری فراهم می کند. بیماری هایی نظیر اختلال عملکرد سینوس ها ، گلودرد ، خونریزی بینی ، آنفولانزا و سرماخوردگی از عوارض کمبود رطوبت هوا است. استفاده از دستگاه های رطوبت ساز خانگی مانند رطوبت ساز خانگی التراسونیک یک روش مناسب برای تأمین رطوبت در منازل مسکونی است.
رطوبت سازهای التراسونیک دارای مزایای زیادی برای استفاده در منازل و خانه ها هستند که مهم ترین آن ها ایجاد رطوبت به صورت بخار سرد است و به هیچ وجه خطر سوختگی را برای مصرف کننده ندارد.
جمع بندی رطوبت ساز خانگی
و مصرف انرژی آن بهینه است. همچنین دارای نشانگر آب است که می توان با استفاده آن میزان آب موجود در دستگاه را کنترل کرد.
رطوبت ساز خانگی التراسونیک فروشگاه مه ساز دارای یک سال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش این کمپانی است. فروشگاه مه ساز به دلیل تولید دستگاه های باکیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان ، واحد برتر تولیدی شمال غرب کشور در سال 95 است.

دیدگاهتان را بنویسید