مقالات سایت

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور

چگونه از طیور خود را در مقابل گرمای تابستان محافظت کنیم؟

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور | تابستان در راه است و با آن گرمای بی رحم آفتاب ظهور میکند. در این آموزش ، شما با نحوه مراقبت از پرندگان و طیور خود در مقابل آفتاب آشنا خواهید شد. در این مقاله آموزشی شما را با خطرات قرار گرفتن جوجه ها در معرض گرما و همچنین نکات و ترفندها که می توانید برای خنک کردن گله های حیاط خلوت خود استفاده کنید. آشنا خواهیم کرد.

 

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور
 

مشکلات گرما برای سلامتی طیور

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور | مشکلات گرمایی باعث اختلال در رشد و بهره وری طیور میشود. در صورت افزایش دما و قرار گیری طیور در مقابل آن این موضوع سبب کاهش وزن ، کاهش مصرف دان و در نتیجه تولیدات تخم مرغ در میان آنها میگردد و در موارد خفیف باعث نابودی طیور و جوجه ها میشود. اگر شما در سالن پرورش طیوزر خ ود عملیات خنک سازی محیط را انجام ندهید سیستم بولوژیکی مرغ کم کم متوقف میگردد و شما کم کم به این موضوع پی خواهید برد که طیور شادابی اولیه خود را از دست میدهند و با محدودیت هایی مواجه میشوند. انجام این فرایند در طولانی مدت باعث افزایش استرس گرمایی طیور شده و سبب مرگ پرنده می گردند.

صد البته که مرگ پرنده بر اثر استرس گرمایی به میزان استرس گرمایی بوجود آمده در محیط اطراف ، سلامتی مرغ ، تامین سیستم های سرمایشی و مه پاشی و عوامل دیگر بستگی دارد.
در موضوع استرس گرمایی نژاد طیور نیز نقش مهمی ایفا میکنند و بنظر میرسد که تحمل گرمایی مرغ نژاد Leghorns سفید بسیار بیشتر از نژادهای دیگر است.
برای رفع خطر استرس گرمایی طیور نیازمند نصب چندین مهپاش در سالن و انجام فرایند مهپاشی چندین بار در روز می باشید. انجام عمل مهپاشی در سالن مرغداری باعث خنک شدن و خنک ماندن سالن در طول تابستان خواهد شد. بدین منظور پیشنهاد میشود از دستگاه های مه پاش صنعتی (پروانه ای) استفاده گردد تا مشکلات استرس گرمایی در سالن مرغداری بوجود نیاید.

 

رفع استسر گرمایی طیور
 

سایر روشهای حفاظت از طیور در برابر استرس گرمایی طیور

تاثیر مهپاش و رطوبت ساز بر استرس گرمایی طیور | درصورتیکه سالن مرغداری ندارید میتوانید برای جلوگیری از شروع استرس گرمایی از این راه ها کمک بگیرید:
الف. لانه مرغ های خود را بر روی یک تپه بسازید.
ب. لانه مرغها را مکانی انتخاب کنید که کمترین میزان تابش نور خورشید بر روی آن انجام شود.
ج. استفاده از لانه های با سقف شیب دار باعث کاهش میزان استرس گرمایی میشود.

دیدگاهتان را بنویسید