مقالات سایت

مزیت استفاده از رطوبت ساز

مزیت استفاده از رطوبت ساز

مزیت استفاده از رطوبت ساز

هوای زمستانی یک هوای کاملاً خشک است . رطوبت ساز رطوبت لازم را به هوا باز می گرداند که باعث ایجاد مزیت های زیاد برای شما و خانواده شما می شود .

طبق مطالعات انجام گرفته در سال  2013 بالا رفتن میزان رطوبت تا 43 درصد یا بیشتر می تواند به میزان قابل توجهی توانایی ویروس هایی که از هوا منتقل شده و باعث آنفولانزا می شوند را  به میزان قابل توجهی کاهش دهند .

در حقیقت ، در محیط هایی که دارای میزان رطوبت پایین هستند 70 تا 77 درصد ویروس ها می توانند از طریق سرفه ها انتقال پیدا کنند ؛ اما زمانی که رطوبت تا 43 درصد افزایش پیدا کند انتقال بیماری به فقط 14 درصد نزول پیدا می کند .

یک تحقیقی که در اوایل سال 2009 انجام گرفته است نتیجه مشابه را نشان می دهد ؛ با بالا رفتن میران رطوبت احتمال انتقال بیماری ویروسی آنفولانزا بسیار کاهش پیدا می کند .

تهیه یک رطوبت ساز مناسب باعث جلوگیری از مریض شدن شما در فصل زمستان می شود . علاوه بر این دستگاه نامبرده باعث نرمی و شفافیت پوست شما می شود .

مزیت استفاده از رطوبت ساز

1 – احتمال آلودگی و ابتلا به بیماری را کاهش می دهد . باکتری ها و ویروس ها نمی توانند به خوبی در هوای مرطوب جا به جا شوند . یک رطوبت ساز می تواند تفاوت ابتلا به سرماخوردگی و یا سالم ماندن را در این زمستان برای شما تعیین کند .

2 – پوستی نرم تر و پر طراوت تر برای شما ایجاد می کند . سرما خوردگی و مو های خشک می تواند رطوبت را از بدن شما خارج نماید . این امر باعث به وجود آمدن انواع گوناگونی از مشکل ها مانند خشکی ، کسل بودن ، پوسته پوسته شدن و همچنین باعث سال خوردگی سریع در شما شود .یک رطوبت ساز می تواند از وقوع برخی آسیب دیدگی ها جلوگیری کند و کمک کند برای مهمانی ها و دورهمی ها براق و جوان تر دیده شوید .

3 – سینوس ها راحت می شوند . آیا با حس خشکی و تنگی بینی در فصل زمستان آشنا هستید ؟ حتی اگر دچار سرماخوردگی نشده باشید ، هوای زمستانی می تواند باعث خشک شدن سینوس ها و پایین آمدن مقاومت بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها می شود . همراه با یک رطوبت ساز بخوابید و هنگام بیدار شدن بینی شما راحت خواهد بود .

رطوبت پاش 26000
رطوبت ساز و مهپاش 26000

4 – التیام سریع تر . فرض کنیم شما دچار سرماخوردگی ، عفونت سینوسی یا آنفولانزا شدید . یم رطوبت ساز باعث کاهش درد و عذاب شما می شود . راه بینی و گلوی خود را مرطوب نگه دارید چرا که باعث میشود زودتر التیام پیدا کنید . علاوه بر این میزان سرفه و خمیازه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد .

5 – گل ها و گیاه های خانگی سالم تر . گیاهان باعث می شوند سموم از هوا کشیده شوند ولی هوای خشک و زمستانی می تواند باعث عذاب آنها شوند . آیا توجه کرده اید که خاک از همیشه سخت تر شده است ؟ آیا برگ ها پژمرده و مریض به نظر می آیند ؟ رطوبت ساز باعث می شود تا گل های خانگی شما سالم تر بماند که در نتیجه باعث می شود شما سالم تر بمانید .

6 – محافظ مبلمان چوبی . هوای خشک می تواند باعث آسیب مبلمان و لوازم چوبی مانند در ها شود . لوازم چوبی در هوای خشک ترک برداشته و از هم جدا می شوند . وجود یک رطوبت ساز باعث می شود تمامیت چوب حفظ شده و وسایل های چوبی تا سال ها بدون آسیب برای شما کار کنند .

7 – بدون صدای غرغر اول صبح . حتماً تا به حال شده که صبح از خواب بیدار شوید و صدایتان مانند خرس کلفت باشد . مسبب این امر هوای خشکی است که وارد تار های صوتی شما می شود . اگر با یک رطوبت ساز شب را بگذراند صبح بسیار لذت بخش و بدون مشکلی خواهید داشت .

8 – پایین آمدن میزان قبض سیستم گرمایشی.آیا می دانید هوای مرطوب گرم تر از هوای خشک می باشد ؟ حقیقت دارد . اگر مقداری رطوبت به هوا اضافه کنید ، احساس می کنید که گرم تر شده است . با این حساب فقط یک رطوبت ساز می تواند شما را از قبض های سرسام آور سیستم گرمایشی نجات دهد .

9 – شوک های الکتریکی کمتر . هیچکس به شوک های الکتریکی علاقه ای ندارد چرا که وقتی به جایی دست زده می شود احساس برق گرفتگی به آدم دست میده . علت این امر هوای خشک زمستانی است و برای جلوگیری از این امر باید یک رطوبت ساز خانگی تهیه کنید تا هوای خانه را مرطوب نگه دارید .

10 – بهتر شدن خواب . اگر دوست یا عضوی از خانواده شما هنگام خوب سر و صدا ایجاد می کند یک دستگاه رطوبت ساز خانگی می تواند به کمک کرده و او را از این حالت رها سازد . محیط های مرطوب معمولاً گرم تر و راحت تر از سایر مکان ها می باشند . این امر باعث می شود از خواب شب هنگام لذت ببرید .

احتیاط

با اینکه رطوبت ساز ها می توانند از خیلی جهت ها برای شما مزیت داشته باشند ولی لازم است به صورت مرتب آنها را تمیز کنید . در غیر این صورت می توانند منبع باکتری و کپک شوند که شناور شدن آنها در خانه می تواند باعث بروز بسیاری از بیماری ها باشد .

در همین زمینه بهتر است به برخی نکات توجه نمایید :

  • از آب مقطر یا آبی که نمک های آن زدوده شده است برای رطوبت ساز استفاده نمایید . این عامل از خیلی چیز ها جلوگیری می کند . آب معمولی حاصل از شیر شهری دارای مواد معدنی است که باعث رشد باکتری در رطوبت ساز می شود . آب مقطر یا آبی که نمک های آن زدوده شده دارای مواد معدنی کمتری می باشد و این امر باعث می شود تا شما مجبور نباشید دستگاه را به صورت مکرر تمیز نمایید .
  • رطوبت ساز خانگی را هفته ای یک بار تمیز نمایید . اگر بتوانید این کار را به صورت مرتب و مانند عادت انجام دهید ، باعث می شود تا سریع تر فرایند تمیز کردن را انجام داده و سلامتی اعضای خانه را تضمین نمایید . اگر وقفه ای در انجام تمیزکاری ایجاد نمایید کار را برای خود سخت تر کرده و احتمال رشد باکتری و کپک افزایش پیدا می کند.
  •  فیلتر های دستگاه را هر از گاهی عوض کنید . اگر رطوبت ساز شما فیلتر داشته باشد با توجه به دفترچه راهنمایی که شرکت بر روی دستگاه در اختیار شما قرار داده اقدام به تعویض فیلتر نمایید .
  •  رطوبت بیش از حد می تواند مانند خشکی مشکل ساز باشد . می توانید از رطوبت سنج برای اندازه گیری رطوبت خانه استفاده نمایید . با توجه به مطالعات انجام گرفته رطوبت ایده آل 40 تا 50 درصد می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید