مقالات سایت

مه ساز دامداری

راهنمای خرید مه ساز دامداری

راهنمای خرید مه ساز دامداری

یکی از اثر گذارترین تجهیزاتی که در دامداری ها و گاوداری ها مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه مه ساز می باشد. استفاده از مه ساز در روزهای گرم باعث خنک شدن محیط دامداری میشود. دام ها در یک محیط با هوای خنک و مطبوع ، بهتر تغذیه شده و بر میزان رشد و شیر دهی آنها افزوده می شود. با توجه به توسعه صنعت دامداری و دام پروری در سطح کشور، بهره گیری از تجهیزات مربوطه امری ضروری می باشد. بنابراین در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با انواع مه ساز دامداری آشنا کنیم.

مه ساز دامداری در چه طرح هایی ساخته میشوند؟

در کل مه ساز دامداری در دو مدل مه ساز دیسکی یا پروانه ای و مه پاش نازلی ساخته میشوند. هر کدام از این سیستم ها مزایای خاص خود را دارد. مه ساز دیسکی با استفاده از پروانه های فن ، آب را پودر و در محیط پخش میکند. در حالی که مه پاش نازلی  با استفاده از آب پر فشار ، باعث پودری شدن قطرات آب از نازل ها میشود. بسته به شرایط جغرافیایی و محل مورد نظر دامداری ، می توان از هر کدام از این سیستم ها در دامداری ها استفاده نمود.

نکات لازم به هنگام خرید مه پاش دامداری

مسلما بدون اطلاعات کافی نمی توان خرید موفقی در این زمینه انجام داد. از این رو در این بخش مجموعه نکات لازم به هنگام خرید هر کدام از این مه پاش ها را ذکر کرده ایم. توصیه میشود به هنگام خرید حتما موارد زیر را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

  1. در ابتدا بدنه این دستگاه ها باید ضد زنگ بوده تا دستگاه در برابر رطوبت بالا ، مقاوم باشد.
  2. جنس پره های فن و موتور آن در رطوبت ساز دیسکی اهمیت زیادی دارد. زیرا تمام کارکرد رطوبت ساز دیسکی به این دو مورد بستگی دارد. پره های فن باید از جنس آلومینیوم بوده و فن آن نیز باید کم مصرف و قوی باشد.
  3. رطوبت ساز دیسکی قسمتی بنام چکه گیر دارد. این قسمت وظیفه قطره گیری را بر عهده دارد تا آب به صورت پودر و یکنواخت از خروجی دستگاه خارج شود.
  4. رطوبت ساز پروانه ای مخزن دار بوده و همچنین مجهز به یک شناور و پمپ می باشد. پمپ در این دستگاه آب را از مخزن گرفته و بر روی پروانه های فن می پاشد. لذا پمپ در این دستگاه ها اهمیت زیادی دارد و باید کیفیت مطلوب را داشته باشد. رطویت ساز دیسکی به آب لوله کشی شده وصل و توسط شناور آب مخزن آن کنترل می شود.
  5. موتور و پمپ به کار رفته در سیستم های نازلی باید قدرت و کیفیت لازم را داشته باشند. موتورهای موتوژن و پمپ پیستونی برتولینی برای این سیستم ها بسیار ایده آل می باشند.
  6. مه پاش نازلی می بایست حتما مجهز به سیستم فیلتر جهت تصفیه آب باشد. در غیر اینصورت نازل ها به دلیل ذرات ریز موجود در آب ، بسته شده و کار نخواهند کرد.
  7. مه پاش نازلی بدون مخزن خرید نکنید. علت اصلی این امر افت شدید فشار آب در سیستم کمپرسور می باشد. توجه نمایید که پمپ باید آب کافی را در اختیار داشته باشد تا آب فشرده شود. در غیر اینصورت به دلیل افت فشار آب، شعاع مه پاش نازل ها کمتر خواهد بود.
  8. مه پاش دیسکی و نازلی را از یک تولید کننده معتبر خرید کنید تا محصول مورد خرید شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت علاوه بر اطمینان از اصالت کالا ، به هنگام خرابی و یا مشکل می توانید مراتب را به طریق بخش خدمات پس از فروش تولید کننده اعلام نمایید تا اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد و شما متحمل خسارات نشوید.

خرید مه ساز دامداری

اگر به دنبال خرید یک مه پاش مناسب و با کیفیت برای دامداری خود هستید، ما به شما مه ساز دامداری ساخت گروه صنعتی مه ساز را توصیه می نماییم. گروه صنعتی مه ساز، یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان مه پاش و تجهیزات مربوطه در داخل کشور است که یابقع ای بالغ بر 25 سال فعالیت در این زمینه دارد. مه پاش های ساخت این مجموعه به دلیل برخورداری از قطعات با کیفیت و با دوام، راندمان بسیار عالی از خود به نمایش می گذارند. همچنین عمر مفید این مه پاش ها طولانی بوده و می توالن برای سالیان متوالی از این دستگاه ها در دامداری استفاده نمود. گروه صنعتی مه ساز به این دستگاه ها ، یکسال گارانتی معتبر و 10 سال خدمات پس از فروش واقعی نیز ارائه میدهد.

رطوبت ساز التراسونیک صنعتی
رطوبت ساز التراسونیک صنعتی 6600

باز هم اگر جای سوال در ذهنتان باقی مانده است و نیاز به مشاوره دارید، می توانید از مشاورین ما درخواست راهنمایی بفرمایید. شماره 09144473924 جهت پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید