مقالات سایت

راهنمایی کامل خرید و موارد مصرف دستگاه رطوبت ساز یا مهپاش

دستگاه رطوبت ساز یا مهپاش

مه سازها دستگاه هایی هستند که آب را به پودر تبدیل می کنند و با این کار باعث خنک شدن هوا می شوند. در واقع از مه پاش ها می توان برای ایجاد رطوبت و هوای خنک استفاده کرد. این دستگاه ها در مکان های صنعتی و کشاورزی مانند چاپخانه ها ، دامداری ها ، مرغداری ها و کارخانه ها کاربرد دارند. از مهپاش ها می توان برای مقابله با خطر آتش سوزی نیز استفاده کرد.

دستگاه های رطوبت ساز یا مهپاش به سه نوع مختلف تقسیم می شود:

  • دستگاه رطوبت ساز پروانه ای
  • دستگاه رطوبت ساز نازلی
  • دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

 

 

رطوبت ساز التراسونیک

 

  • دستگاه رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک که در دستگاه های جوجه کشی نیز کاربرد دارند ، به صورت بخار سرد رطوبت تولید می کنند. از نوع دیگر دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک می توان به التراسونیک صنعتی نیز اشاره کرد. اساس کار دستگاه های التراسونیک با استفاده از پیزوالکتریک است. پیزوالکتریک یک بلندگوی بسیار قوی است که می تواند صوت با فرکانس بسیار بالا نیز تولید کند. محدوده شنوایی انسان بین 20 تا 20 هزار هرتز است و اگر فرکانس صوت از این محدوده کمتر و یا بیشتر باشد ، گوش انسان توانایی شنیدن آن را ندارد. مثلا صدای خفاش و یا جغد را انسان نمی تواند بشنود.

 

پیزوالکتریک در زیر آب صوت با فرکانس بسیار بالا تولید می کند. با هر بسامدی که این دستگاه تولید می کند ساختمان مولکولی آن از هم گسسته می شود و از حالت مایع به حالت گاز تبدیل می شود. نمونه بارز این پدیده را در استخر نیز ذمی توانید مشاهده کنید. وقتی به داخل استخر می پرید ، قطرات آب از هم جدا شده و ساختمان مولکولی آب از هم جدا می شود. در دستگاه های التراسونیک صنعتی تعداد پیزوالکتریک های بیشتری وجود دارد که منجر به قدرت بیشتر این دستگاه ها می شود.

 

مهپاش التراسونیک

 

مهپاش التراسونیک برای ذخیره میوه در سردخانه ها کاربرد دارد. اگر دقت کنید وقتی در ایام عید سیب می خریم این سیب ها بسیار آب دار هستند زیرا در سردخانه هایی نگهداری می شوند که رطوبت ساز قدرتمندی دارد. از دیگر موارد کاربرد اولتراسونیک می توان به چاپخانه ها اشاره کرد. دستگاه های چاپ بسیار گران قیمت در حد ملیون دلار نیز وجود دارند. این دستگاه های چاپ در رنج رطوبت خاصی باید کار کنند تا دستگاه چاپ خراب نشود. همچنین کاغذها نیز برای استفاده باید در رطوبت مناسب قرار گیرند. از دیگر موارد کاربرد دستگاه های اولتراسونیک می توان به صنعت دخانیات ، فوم سازی ، ام دی اف ، نجاری ، آرایشگاه ها و فروشگاه های مواد غذایی اشاره کرد.

 

مهپاش التراسونیک در سردخانه

 

مه پاش التراسونیک دارای بدنه ای بی اس ، پیزوالکتریک و برد ساخت مالزی هستند. پروانه ای ها بدنه هاشیان گالوانیزه است و رنگ کوره ای می خورند . چند نوع قطره گیر دارند. تا قطره های آب تشکیل دهنده را بگیرند. تنها مهپاشی که هم رطوبت و هم هوای خنک ایجاد می کند مهپاش پروانه ای است. پروانه اش آلومینیومی است و پمپش از بهترین پمپ های جهان می باشد. موتور هم بر حسب سفارش مشتری است. سه فاز ها موتوژن تبریز است و تک فاز ها چینی مرغوب هستند.

 

دستگاه مهپاش پروانه ای

این مهپاش توسط گروه صنعتی کارخانه ای تولید می شود. گروه صنعتی اسکندری یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان دستگته مهپاش پروانه ای در ایران است. مهپاش پروانه ای با استفاده از نیروی گریز از مرکز ساختمان مولکلولی آب را می شکند. و با استفاده از پروانه اش آب را به بیرون منتقل می کند. پروانه این دستگاه ها در هر ثانیه 20 دور می چرخند.

مهپاش های التراسونیک گروه صنعتی اسکندری با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب دارای بدنه ای بی اس و پیزوالکتریک و برد ساخت مالزی هستند. این دستگاه ها با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش گروه صنعتی اسکندری به فروش می رسند.

 

دستگاه رطوبت ساز نازلی

 

 

دستگاه رطوبت ساز نازلی شیلنگی است که از تعدادی نازل آب و کمپرسور و منبع آب تشکیل شده است. آب از منبع به کمپرسور و از آن به شیلنگ ها می رود. نازل ها سوراخ های بسیار کوچکی دارند که حتی اگر آن ها را فوت می کنیم هوا به سمت دیگر نیز عبور نمی کند. اندازه این سوراخ ها از 50 تا 5 میکرون است. اب در داخل شیلنگ ها فشرده شده و فشار آن تا 10 تا 20 بار می رسد. و به صورت مه از نازل ها خارج می شود. این دستگاه های رطوبت ساز نازلی بیشتر کاربرد سرمایشی دارند و در مکان هایی مانند ویلاها  ، کافه رستوران های فضای باز ، گلخانه ها و سالن های قارچ به کار گرفته می شوند.

 

 

 

کاهش استرس حیوانات با مهسازها

دستگاه های رطوبت ساز نازلی برای کاهش استرس دمایی در پرورش طیور نیز کاربرد دارند. شوک یا استرس دمایی در دام و طیور و حتی انسان وجود دارد و دارای مضرات فراوانی است. برای مثال وقتی که دما افزایش پیدا می کند باعث می شود که گاو به اندازه کافی شیر ندهد یا ضریب تبدیل کم آن شود. همچنین در مرغداری ها نیز به دلیل این که مرغ ها در فضای کم با تعداد بسیار بالایی نگهداری می شوند ، با افزایش دما دچار سکته می شوند و تلف می شوند. در اکثر سالن های دامداری و تمام مرغداری ها از رطوبت سازهای نازلی و پروانه ای استفاده می شود.

با کاهش استرس دمایی می توان ضریب تبدیل را افزایش و تلفات را کاهش داد. استفاده از این مهپاش ها باعث می شود که مرغ ها دچار استرس نشوند. رطوبت پاشیده شده بر روی این مرغ ها با استفاده از گرمای نهان تبخیر بخار شده و باعث خنک شده پرنده می شوند. در انسان نیز وقتی که آب روی پوست پاشیده می شود با گرفتن گرمای بدن تبخیر می شود که به آن گرمای نهان تبخیر گفته می شود.

مهپاش های رطوبت ساز نازلی باید ضدچکه باشد. این دستگاه ها با بدنه رنیکت با مغذی سرامیکی ساخته می شوند. بهترین نوع بدنه این دستگاه ها استیل و برنج است.

 

دستگاه رطوبت ساز پروانه ای یا دیسکی

 

در دستگاه های رطوبت ساز پروانه ای یا دیسکی وقتی آب به روی دیسک منتقل می شود با چرخیدن دیسک مولکول های آب از هم جدا می شوند. همانند سیستم انژکتور که بنزین را به مه تبدیل می کند. با استفاده از مهپاش پروانه ای هم می توان خنک کردن هوا و هم تامین رطوبت را انجام داد. این مهپاش ها که در سایزهای مختلف ساخته می شوند ، در سالن های پرورش قارچ ، مرغداری ها ، و مکان های دیگر کاربرد دارند.

 

در کودسازی و رفع آلودگی هوا نیز می توان از مهپاش استفاده کرد. مه حاصل از این مهپاش ها به گرد و غبارهای موجود در هوا می چسبد و باعث سنگین شدن و پایین آمدن مولکول های گرد و غبار شده و هوا را پاکیزه می کند. در فوم سازی و باتری سازی ها نیز از رطوبت سازهای پروانه ای استفاده می شود.

مه پاش های رطوبت ساز در کارخانه ها و واحدهای صنعتی نیز به کار گرفته می شوند. این دستگاه ها دارای تایمر هستند. مثلا می توان تنظیم کرد که در هر یک ربع ساعت 30 ثانیه کار کنند. این دستگاه ها را می توان در انبار کارخانه ها برای خاموش کردن آتش سوزی استفاده کرد.

 

 

موارد مصرف مهپاش

 

مهپاش های پروانه ای قادر هستند که هم رطوبت و هم هوای خنک ایجاد کنند. دستگاه های رطوبت ساز پروانه ای گروه صنعتی اسکندری با استفاده از بهترین پمپ های جهان ساخته می شوند و دارای پروانه آلومینیومی هستند. موتور این دستگاه ها بر حسب سفارش مشتری است و با موتورهای سه فاز موتوژن تبریز یا تک فاز اصل و مرغوب چینی ساخته می شوند. مهپاش های پروانه ای با استفاده از نیروی گریز از مرکز ساختمان مولکلولی آب را می شکند و با بکارگیری پروانه آن را به بیرون منتقل می کند. پروانه این دستگاه ها قادر است در هر ثانیه 20 دور بچرخد. بدنه این دستگاه ها از جنس گالوانیزه است و رنگ کوره ای می خورند . گروه صنعتی اسکندری  از قدیمیترین تولیدکنندگان رطوبت سازهای مهپاش پروانه ای در ایران است که مهپاش های پروانه ای را با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه می کند.

 

 

 

فیلم از اتومایزر پیزوالکتریک

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  مساز و مه پاش نیز مطالعه نمایید:

9 دیدگاه در “راهنمایی کامل خرید و موارد مصرف دستگاه رطوبت ساز یا مهپاش

  1. محمودی گفت:

    ما از رطوبت ساز توی مرغداری ها استفاده میکنیم مطالب مفیدی بود

  2. مهندس محمودی گفت:

    اقا جان مه پاش موجود دارین من واسه یه کار خونه تولید کود کشاورزی نیاز داریم

    1. مدیریت گفت:

      سلام مهندس

      بله مه ساز و مه پاش موجود داریم چند تا میخواهید یا با چه تعدادی

  3. معصوم گفت:

    سلام خسته نباشید مهپاش التراسونیک های تولیدی شما جز بهترین ها هستند

    1. مدیریت گفت:

      ممنون از این که به وب سایت ما اعتماد کرداید و خریدتونو نهایی کردید

  4. مسعودی گفت:

    با سلام میخاستم ابعاد مه پاش 8000 رو بدونم.ممنون

    1. admin گفت:

      به ایمیلتون ارسال شد

  5. حسن گفت:

    رطوبت سازالتراسونیک گرفتم کیفیتش واقعا عالی بود الان چند ماهه دارم استفاده میکنم گارانتی و پشتیبانیش عالیه

  6. عباس گفت:

    سلام مه پاش پروانه ای فروشی دارم

دیدگاهتان را بنویسید