مقالات سایت

معرفی رطوبت ساز التراسونیک و رطوبت ساز تبخیری و مقایسه انها

معرفی رطوبت ساز التراسونیک

معرفی رطوبت ساز التراسونیک و  تبخیری و مقایسه این دو رطوبت ساز

معرفی رطوبت ساز التراسونیک و تبخیری | در این مقاله میخواهیم تفاوت دو نوع رطوبت ساز قابل حمل را بررسی کنیم این رطوبت سازها عبارتند از 1- رطوبت ساز التراسونیک 2- رطوبت ساز تبخیری.

دو رطوبت ساز معرفی شده در بالا میتوانند برای تولید رطوبت در یک مکان پرورش قارچ مفید واقع شوند. اما آنها تفاوت های قابل توجهی در نحوه تولید رطوبت دارند. شما در این مقاله با تفاوت های آنها آشنا خواهید شد و خواهید فهمید که کدام نوع رطوبت ساز برای شما مناسب تر است.

ابتدایی ترین نوع تفاوت های این دو نوع رطوبت ساز و تمامی رطوبت ساز های موجود در بازار کاملاً مشهود است : قیمت ، میزان تولید نویز و سر و صدا هنگام کار و نحوه دفع رسوبات معدنی. این مقاله صرفاً به تفاوت های این دو رطوبت ساز اشاره میکند و شما ابتدا باید بدانید که چگونه دو نوع از یکدیگر متفاوتند

 

معرفی رطوبت ساز التراسونیک
 

۱- رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک از روش ارتعاش صدا با فرکانس بالا برای تولید مه و رطوبت استفاده میکند و مه و رطوبت تولید شده به سالن شما وارد میشود. رطوبت ساز التراسونیک بی صدا ترین نوع رطوبت ساز موجود در بازار محسوب میشود و در ساخت این نوع رطوبت سازها از فیلترهای مخصوص استفاده نشده است. صد البته که موضوع نبود فیلتر در رطوبت سازهای التراسونیک باعث صرفه جویی در هزینه های اضافه استفاده کننده از دستگاه میشود ، اما این یک نکته منفی برای این نوع رطوبت ساز محسوب میگردد.

در زمان استفاده از این نوع رطوبت ساز گرد و غبار زیادی در محل استفاده ایجاد میشود. زیرا برای این دستگاه فیلتر جذب رسوبات معدنی تعبیه نگردیده است. با این حال ، برخی از انواع رطوبتساز های التراسونیک جنس سرامیکی میتوانند برای شما مفیدتر واقع شوند.

یکی دیگر از راه های کاهش میزان گرد و غبار ، استفاده از آب معدنی در مخزن است، هر چند که می تواند گران باشد.

برخی از مردم استفاده از رطوبت ساز التراسونیک را ترجیح میدهند. زیرا رطوبت ساز نامبره بسیار ایمن است و ار آنجا که رطوبت را از آب سرد تولید میکند خطر ابتلا به برخی بیماری ها وجود ندارد.

همانطور که با هر مرطوب کننده ای که آب را برای تولید بخار جوش نمی دهد، احتمال وجود باکتری در آن وجود دارد و به محل مورد استفاده از دستگاه برمی گردد. ضدعفونی رطوبت ساز یکی از مسایل بسیار مهمی است که باید در رطوبت سازهایی که آب را به جوش نمی آورند رعایت شود .

 

معرفی رطوبت ساز تبخیری
 

۲. رطوبت سازهای تبخیری

معرفی رطوبت ساز التراسونیک و تبخیری | این رطوبت ساز های در چندین دهه اخیر توسط مردم بسیاری استفاده میشود و میتوان آنها را به عنوان رایج ترین انواع رطوبت ساز نام برد که در انواع باغ ها و سالن های کشت و پرورش قارچ مورد استفاده قرار می گیرند

رطوبت ساز تبخیری اساساً مانند رطوبت ساز التراسونیک کار میکند اما نوع و سیستم کارکرد آن بسیار بهتر از رطوبت ساز التراسونیک است. رطوبت سازهای تبخیری میتوانند با توجه به محل استفاده از دستگاه متفاوت باشند. بسیاری دستگاه های تولید رطوبت تبخیری دارای فیلتر می باشند. اما باید توجه شود که فیلتر های این نود دستگاه ها باید بصورت دوره ای تمیز شده و یا تعویض گردند. بنابرین باید در نظر بگیرید که درصورت استفاده از این نوع دستگاه هزینه های اضافی برای عمیاتی مانند تعویض فیلتر و … وجود خواهد داشت.

ادامه دارد…

2 دیدگاه در “معرفی رطوبت ساز التراسونیک و رطوبت ساز تبخیری و مقایسه انها

  1. soheil گفت:

    با سلام
    کاش از هر کدوم یه مثال میزدید
    من نیاز به یه دستگاه بخور سرد دارم که از روش رطوبت‌ ساز تبخیری استفاده کنه

    1. حسام گفت:

      سلام میتوانید با مطالعه این مقاله نسبت به موارد مصرف مه سازها اطلاعات کافی را کسب کین
      کاربرد مه ساز

دیدگاهتان را بنویسید